Dwujęzyczne Dzieci

CEL I KORZYŚCI

Zasadniczym celem Programu jest codzienne, kontekstowe osłuchiwanie dzieci z językiem angielskim w okresie szczególnej wrażliwości językowej (0-6) tak, aby angielski nigdy nie stał się dla nich językiem obcym. W ten sposób właśnie dziecko naturalnie – czyli na tych samych zasadach jak pierwszy – nabywa drugi język. Dwujęzyczność to cel, który rozumiemy zarówno indywidualnie – jako inwestycję tu i teraz w rozwój każdego dziecka, jak i społecznie – jako nowej jakości fundament dla polskiej gospodarki, ekonomii i polityki społecznej.

Dwujęzyczność poprawia koncentrację, wpływa na lepszą podzielność uwagi oraz pamięć (semantyczną i epizodyczną).

Bilingwizm pogłębia wrażliwość kulturową i społeczną, rozwija zdolności analityczne i empatyczne.

Mózg dziecka otrzymuje zdrową dawkę treningu, a przy tym wiedzę i umiejętności, które na tym etapie rozwoju utrwalają się nadzwyczaj szybko i efektywnie.

Dwujęzyczne dzieci, a później dorośli osiągają lepsze wyniki w nauce, mają większe możliwości adaptacji społecznej i kulturowej. Cechuje ich wyższa pozycja społeczna i materialna oraz – co chyba najważniejsze – lepsze zdrowie. Warto podkreślić, iż dwujęzyczność opóźnia o 5-6 lat skutki chorób Alzheimera i Parkinsona.

METODA

Program Powszechnej Dwujęzyczności wykorzystuje pierwszą na świecie, najbardziej ze wszystkich naturalną metodę przyswajania języka angielskiego, równolegle do języka ojczystego.

Jest to specjalnie wykreowany świat bohaterów, piosenek, filmów animowanych oraz przygotowanych na tej podstawie zabaw językowo-muzyczno-ruchowych zarówno indywidualnych, jak i grupowych. Przygotowano dwie serie edukacyjne: „Baby Beetles” (wiek 0-4) i „Tom and Keri” (wiek 3-6) w formie spirali językowej.

BABY BEETLES

 (wiek 0-4)

Zoom jest najbardziej energetycznym żuczkiem. Lider pierwszego poziomu kursu, na którym dzieci mogą m.in. poruszać się, tańczyć i bawić.

Ring Ring to żuczek, „komunikator”. Większość jego piosenek w bajce zawiera słowa o uczuciach, rodzinie i przyjaciołach. Dzieci łatwo identyfikują się z jego emocjami.

Splish Splash to żuczek, którego piosenki w bajce mówią o wykorzystaniu zmysłów do odkrywania i rozpoznawania otoczenia. Piosenki opisują, co dzieci widzą i słyszą, włączając ptaszki, kwiatki, zwierzęta i pogodę.

Tick Tock to ten bohater bajki, z którym dzieci czują się bardzo komfortowo.Lubią jego żółty kolor oraz bliskie im, powtarzane codzienne czynności. Tick Tock robi wszystko we właściwym czasie i porządku.

TOM AND KERI

(wiek 3-6)

Główne postaci zostały stworzone na bazie uniwersalnych dziecięcych zabawek z zabawnym Misiem Tomem (Teddy Tom) i opiekuńczą Lalą Keri (Dolly Keri) na czele. Mają oni w ogrodzie swój domek do dziecięcych zabaw, który jest magiczny.

Ilekroć wchodzą do tego domku, to czeka tam na nich nowa przygoda i najczęściej zupełnie nowe otoczenie.

W tych zabawach i przygodach towarzyszą im Pies (Dog) i Kot (Cat). Oni są z nimi zawsze w czasie zabaw w ogrodzie, jak również współuczestniczą w przygodach w magicznym domku, gdzie czasami pomagają, a czasami powodują jeszcze więcej kłopotów!

Dobre zachowanie zawsze zostaje nagrodzone, problemy zostają rozwiązane, a każda przygoda wprowadza nowy kontekst, jeśli chodzi o eksponowanie słów i zwrotów poprzez dialogi, powiedzonka i piosenki.

Forma spirali językowej, wprowadza rozpoznawane i rozumiane w kontekście słowa i zwroty dostosowując wszystko do typowych dla dziecka w danym wieku możliwości i zainteresowań.

Dzięki temu język angielski nigdy nie staje się dla dziecka językiem obcym.

Słowo SPIRAL (spiralny) odnosi się (w języku angielskim) do jednego z kluczowych elementów tej metody: sounds – dźwięków, pictures – obrazów, interest – zainteresowań, repetitions – powtórzeń, actions – działań oraz links – skojarzeń (ścieżek pamięciowych).

AUTORKA

Autorką koncepcji jest światowej sławy lingwistka – Claire Selby. Jest autorką pełnych kursów szkolnych wydawanych przez Cambridge University Press, Oxford University Press i Foreign Language and Research Press (Chiny). Pracuje również jako doradca BBC Worldwide w zakresie dziecięcej edukacji językowej. Na drodze długoletnich badań i doświadczeń wypracowała unikalną metodę nauczania – Spiral Language System (Spiral =Sounds, Pictures, Interest, Repetition, Actions, Links). Nauka tym systemem gwarantuje znakomite rezultaty – pozwala poznawać język poprzez zabawę w sposób możliwie najbardziej efektywny.

Jej twórczość była wielokrotnie nagradzana:

  • „Świat Przyjazny Dziecku” – wyróżnienie w konkursie  za najlepszy produkt edukacyjny dla dzieci, organizowanym przez Komitet Ochrony Praw Dziecka (2004),
  • „Nagroda Komitetu Olimpijskiego” w Pekinie za piosenkę olimpijską,
  • „MipJunior” 2012 – wyróżnienie w Cannes dla serialu Tom and Keri przyznane przez Dziecięce Jury,
  • „British Council” – trzy wyróżnienia za publikacje związane z nauczaniem dzieci języka angielskiego,
  • „The English Speaking Union” –  za innowacyjność w tworzeniu materiałów do nauki języka angielskiego dla dzieci.
Strona korzysta
z plików Cookies.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie.