„Radość z powodu przezwyciężania trudności jest jeszcze większa niż sama trudność”
MARIA MONTESSORI
KONCEPCJA KSZTAŁCENIA
Podstawowe wartości jakie chcemy zaszczepić naszym uczniom
- kształtowanie nawyku chęci dalszej nauki, rozwijanie dociekliwości poznawczej ukierunkowanej na poszukiwanie prawdy, dobra i piękna w świecie; poznawanie i uświadamianie celu edukacji szkolnej, ukazanie użyteczności poszczególnych przedmiotów;
- uświadomienie uczniowi jego wymiaru indywidualnego, jako osoby niepowtarzalnej, ale także bycia częścią określonej grupy społecznej; wyrobienie nawyku stawania się samodzielnym w dążeniu do dobra w jego wymiarze indywidualnym i społecznym;
- kształtowanie szacunku dla państwa jako dobra wspólnego; przekazywanie dziedzictwa kulturowego i kształtowanie postaw patriotycznych. Dobro wspólne jest podstawą życia społecznego, a więc także życia w rodzinie, społeczności szkolnej, lokalnej i państwie;
- ukazywanie wartości rodziny w życiu osobistym człowieka oraz pomoc w przygotowaniu się do zrozumienia i akceptacji przemian okresu dojrzewania;
- kształtowanie nawyków dbania o swoje zdrowie fizyczne i psychiczne;
Koncepcja kształcenia
- naszym celem jest zapewnienie uczniom odpowiednich warunków harmonijnego rozwoju: intelektualnego, emocjonalnego, społecznego i fizycznego, zgodnie z potrzebami dziecka w pierwszym etapie jego edukacji;
- ”Mądra Sowa” daje uczniom możliwość doświadczania różnorodności wielu dyscyplin i dziedzin życia, by mogły świadomie odkrywać swoje zdolności i pasje; temu służy odpowiednia organizacja i forma zajęć objętych programem nauczania oraz bogata oferta zajęć pozalekcyjnych;
- w procesie dydaktycznym stawiamy na intelektualną kreatywność i samodzielność, umiejętności analizy i interpretacji informacji oraz pracę zespołową;
- nabycie kompetencji w zakresie języka obcego to ważny aspekt kształcenia w „Mądrej Sowie” – codzienny kontakt z językiem angielskim;
- naszym założeniem jest też wykorzystywanie najnowszych technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie dydaktycznym i wychowawczym, tak by przygotowywać uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym; realizujemy to poprzez zapewnienie uczniom odpowiednich narzędzi niezbędnych do rozwijania umiejętności wyszukiwania i selekcji informacji na zajęciach z różnych dziedzin;
Uczeń „Mądrej Sowy”
- wszechstronnie rozwija swoje zainteresowania;
- jest zdyscyplinowany i obowiązkowy;
- poważnie i świadomie podchodzi do zadań i pełnionych ról;
- przestrzega ogólnie przyjęte normy moralne i społeczne;
- jest człowiekiem otwartym i szczerym, prawdomównym i sprawiedliwym, tolerancyjnym i wrażliwym na potrzeby i krzywdy drugiego człowieka;
- świadomie dba o swoje zdrowie;
- jest gotowy do niesienia pomocy ludziom.